ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ

ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ

Επεξεργασία και επίλυση ψυχολογικών ή ψυχοπαιδαγωγικών δυσκολιών

 

Με βάση τις αρχές της ανθρωπιστικής ψυχολογίας και της προσωποκεντρικής προσέγγισης, που υπαγορεύουν την αντιμετώπιση του ανθρώπου που πάσχει όχι ως ασθενή αλλά ως έναν άνθρωπο με δύναμη και σθένος, παρέχεται εξατομικευμένη υποστήριξη και συμβουλευτική. Προβλήματα σχέσεων και συζυγίας, διαπαιδαγώγησης παιδιών και εφήβων, άγχη και φοβίες, μοιάζουν όλα άλυτα, κι όμως δεν είναι. Μέσα στη θεραπευτική σχέση το πρόβλημα προσδιορίζεται, ο στόχος τίθεται, και μέσα σε μικρό αριθμό συνεδριών, ο πελάτης διευκολύνεται ώστε να επιλύσει τη δυσκολία του. Χρονιότερα προβλήματα αντιμετωπίζονται με αυθεντικότητα, αποδοχή, ενσυναίσθηση και αλληλεγγύη, είτε εντελώς ατομικά είτε με τη συνδρομή της οικογένειας, όπως υπαγορεύει η συστημική ψυχοθεραπεία και συμβουλευτική. 

Τρεις ομάδες γονέων, τρεις κύκλοι συμβουλευτικών συναντήσεων με συγκεκριμένη θεματολογία και στόχο να βοηθήσουν τους προβληματισμένους γονείς στο εδώ και το τώρα. Ο κάθε κύκλος είναι αυτοτελής και ολοκληρώνεται σε 4 έως 5 δίωρες εβδομαδιαίες συναντήσεις.

Κάθε ομάδα υποστήριξης γονέων περιλαμβάνει τα στάδια  :

  • Γνωριμία και εξοικείωση με την ομάδα.
  • Συμβουλευτική εμβάθυνση.
  • Πρακτικές εφαρμογές και βιωματικά παραδείγματα.

Οι Συμβουλευτικές Συναντήσεις  απευθύνονται σε:

  • Γονείς που αναζητούν πρακτικές σε καθημερινές δυσκολίες διαπαιδαγώγησης.
  • Συζύγους που δυσκολεύονται να συντονιστούν στο μεγάλωμα των παιδιών τους.
  • Ενήλικες που επιζητούν να είναι υπεύθυνα ενημερωμένοι για θέματα που απασχολούν τη σύγχρονη οικογένεια.
  • Ανθρώπους που προτιμούν να «μαθαίνουν» μέσα στο βιωματικό και ασφαλές περιβάλλον της ομάδας.

 

ΟΜΑΔΑ «Μεγαλώνοντας παιδιά με όρια»

Οι περισσότεροι γονείς συμφωνούν ότι  τα όρια είναι σημαντικά, αλλά δυσκολεύονται στο να τα θέσουν και να τα τηρήσουν.
Σε τι διαφέρει η συνέπεια από την τιμωρία;
Υπάρχει αποτελεσματικός τρόπος θέσπισης κανόνων στο σπίτι;
Μπορώ να θέτω όρια χωρίς ωστόσο να περιορίζω το ελεύθερο παιδικό πνεύμα;

 

ΟΜΑΔΑ «Αντιμετωπίζοντας παιδιά με δυσκολίες μάθησης και συμπεριφοράς»

Μερικά παιδιά προβληματίζουν γονείς και δασκάλους, γιατί η σχολική τους απόδοση και στάση απέχουν από τις δυνατότητές που φαίνεται πως διαθέτουν.
Σε τι διαφέρει το ζωηρό απ’ το υπερκινητικό παιδί;
Υπάρχει αποτελεσματικός τρόπος να μάθω στα παιδιά το πώς να μαθαίνουν;
Μπορώ να θέσω τέρμα στον φαύλο κύκλο της αρνητικής συμπεριφοράς;

 

ΟΜΑΔΑ «Κατανοώντας τον παιδικό θυμό και το παιδικό άγχος»

Οι γονείς αγωνιούν για να προφυλάξουν την οικογένεια από τα σύννεφα του άγχους και του θυμού που «σκοτίζουν» την «ανέμελη» παιδική ηλικία.
Σε τι διαφέρει το άγχος από τις φοβίες και πώς εντοπίζω τα ειδικά γνωρίσματά του;
Υπάρχει αποτελεσματικός τρόπος ενίσχυσης της χαμηλής αυτοεκτίμησης;
Μπορώ να κατευνάσω τις εκρήξεις θυμού με σεβασμό στην παιδική προσωπικότητα;

Η παιδική αναπηρία και οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών συνεπάγονται για τους γονείς καθημερινές δυσκολίες, αυξημένο στρες και προβληματισμό για ό,τι επιφυλάσσει το μέλλον. Με σεβασμό και κατανόηση για τον οικογενειακό Γολγοθά, αλλά και με σαφή προσανατολισμό στην αποδοχή και απλοποίηση της καθημερινότητας, παρέχεται εξειδικευμένη ομαδική υποστήριξη σε γονείς παιδιών με αναπηρία, αφού προηγηθεί ένας σύντομος κύκλος ατομικών συναντήσεων για τον προσδιορισμό των επιμέρους αναγκών και στόχων της κάθε οικογένειας.
Οι χρόνιες ασθένειες διαμορφώνουν μια καθημερινότητα γεμάτη πολυπλοκότητα, και το πάσχον άτομο βιώνει συχνά μοναξιά και έλλειψη κατανόησης. Με στόχο την ενδυνάμωση και την καλλιέργειας της αυτοβοήθειας, συντονίζονται ομάδες υποστήριξης ασθενών με κοινά προβλήματα υγείας (καρκίνο, πολλαπλή σκλήρυνση κ.α.) ώστε ο σωματικός πόνος να μην επεκτείνεται και στο ψυχικό επίπεδο.
Η ομάδα είναι βιωματική και εστιάζει στην προσωπική ανάπτυξη και στο μυστήριο της επικοινωνίας. Μέσω ποικιλίας από βιωματικές ασκήσεις, οι εμψυχωτές διευκολύνουν τους συμμετέχοντες να αναγνω-ρίσουν, να εκφράσουν και να υλοποιήσουν επιθυμίες  τους μέσα σε ένα ασφαλές περιβάλλον θετικής αποδοχής. Στην N.D.I. ο εμψυχωτής συμπάσχει και μοιράζεται την εμπειρία του ατόμου στο εδώ και τώρα. Ασκεί εφαρμοσμένες τεχνικές επικοινωνίας, δόμησης σχέσεων, αυτόματισμού και συγκινησιακής ενεργοποίησης,  όπως είναι η Gestalt, η Βιοενέργεια, το Ψυχόδραμα, η Αυτόματη   γραφή,  το  Αυθόρμητο θέατρο, οι Μάσκες, η Art therapy