πρόταση εναλλακτικού δημόσιου χώρου «ΞΥΠΟΛΗΤΟΙ ΣΤΟ ΒΟΛΟ»

 In ΔΡΑΣΕΙΣ, ΝΕΑ ΜΑΣ

Το Ρεφλεξολογικό Πάρκο ως τοπικό τουριστικό προϊόν κοινής ωφέλειας:

Ξυπόλητοι στο Βόλο.

Η πρόταση αφορά τη δημιουργία ενός εναλλακτικού δημόσιου χώρου που συμπυκνώνει τα κοινωνικά, παραγωγικά, πολιτισμικά, επιστημονικά δυναμικά της πόλης του Βόλου και τα μετουσιώνει σε ένα νέο προϊόν και μία νέα τουριστική δυνατότητα που θα απολαμβάνουν οι κάτοικοι και οι επισκέπτες του δήμου Βόλου.

Βασικός σκοπός είναι η δημιουργία ενός χώρου εναλλακτικού τουρισμού που θα συνδέει μορφολογικά και θεματικά το αστικό τοπίο του Βόλου με το φυσικό τοπίο του Πηλίου. Ο όρος «εναλλακτικός» χρησιμοποιείται για να περιγράψει όχι μόνον το είδος του τουριστικού προϊόντος αλλά και το γεγονός ότι αυτό θα συνιστά ζωτικό χώρο και για τους κατοίκους της πόλης.

Αναλυτικότερα, πρόκειται για την κατασκευή και λειτουργία ενός Ρεφλεξολογικού Πάρκου που θα έχει την αφετηρία του στο λιμάνι της πόλης και θα ολοκληρώνεται στο σημείο έναρξης του δικτύου πεζοπορίας του όρους του Πηλίου. Κεντρικός ενδιάμεσος σταθμός του Πάρκου θα βρίσκεται τοποθετημένος στο λόφο της Γορίτσας, τόπο ανάπτυξης των συναφών δράσεων.

Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες τα ρεφλεξολογικά πάρκα -χώροι που αξιοποιούν τα ευεργετικά οφέλη της Ρεφλεξολογίας και του ξυπόλητου βαδίσματος- προσφέρουν τη δυνατότητα για μια καινούρια μορφή φυσικής δραστηριότητας και άσκησης. Συνιστούν μια αποτελεσματική εκδοχή προληπτικής ιατρικής, αφού έχουν ονομαστεί και «Δρόμοι της Υγείας». Όχι μόνο κατασκευάζονται συνεχώς, αλλά συγκαταλέγονται στους ταξιδιωτικούς οδηγούς μαζί με άλλα αξιοθέατα, καθώς συνηθίζεται να προσφέρουν στον επισκέπτη ολοκληρωμένες υπηρεσίες ευεξίας, χώρους αναψυχής (χώροι ομιλιών, εκθέσεων), σταθμούς εστίασης, ευκαιρίες άθλησης (ιππασία, τοξοβολία).

Ως ιδιαίτερα γνωρίσματα του Ρεφλεξολογικού Πάρκου του Βόλου που θα το διαφοροποιούν από άλλα και θα αποτελούν τους άξονες της νέας τουριστικής ταυτότητας της πόλης προτείνονται:

  1. Η ανάδειξη του φυσικού κάλλους και της πολιτισμικής και μυθολογικής παράδοσης του Βόλου και του Πηλίου, μέσω της κατασκευής θεματικών περιπτέρων στο λόφο της Γορίτσας.
  2. Η δημιουργία ενός δικτύου τουριστικών υπηρεσιών της πόλης του Βόλου και της ευρύτερης περιοχής.
  3. Η κατασκευή και πώληση τοπικών βιολογικών προϊόντων.
  4. Η ενεργοποίηση ευπαθών κοινωνικών ομάδων και η εμπλοκή τοπικών συνεταιρισμών στη λειτουργία του Πάρκου, είτε συνολικά (διαχείριση περιπτέρων, διαχείριση βοτανικού κήπου, συντονισμός περιφερειακών δράσεων πολιτιστικού χαρακτήρα) είτε επιμέρους (παραγωγή και πώληση προϊόντων).
  5. Η επιμόρφωση του μαθητικού πληθυσμού μέσω της αξιοποίησης του Πάρκου για διεξαγωγή προγραμμάτων αγωγής υγείας, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και επαγγελματικού προσανατολισμού.
  6. Η συμμετοχή της Πανεπιστημιακής κοινότητας όσον αφορά είτε τη δημιουργία του Πάρκου είτε τη διάχυση της ακαδημαϊκής γνώσης στην τοπική κοινωνία, μέσω της υλοποίησης προγραμμάτων επιμόρφωσης σε αυτό.
  7. Η βελτίωση της υγείας του τοπικού πληθυσμού με ολιστικό τρόπο.

Επωφελούμενοι της πρότασης δεν είναι μόνο ιδιώτες και εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της παροχής τουριστικών υπηρεσιών, αλλά και ο τοπικός πληθυσμός, ενήλικές και μαθητές, συνεταιρισμοί και ευπαθείς ομάδες.

O παραπάνω τρόπος λειτουργίας του Πάρκου αποτελεί καινοτομία αφού συνδυάζει

  1. τη σύγχρονη τάση των επισκεπτών για τουριστικές υπηρεσίες με χαρακτήρα τοπικό και όχι μαζικό, φυσικό και όχι τεχνητό, προσωπικό και όχι απρόσωπο (θεματικός τουρισμός),
  2. τη σύγχρονη τάση των κοινωνιών για ενδυνάμωση των ευπαθών κοινωνικών ομάδων, της ενεργοποίησης των πολιτών, και
  3. τη σύγχρονη ανάγκη των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης για ανάπτυξη οικονομικά βιώσιμων αυτοχρηματοδοτούμενων υπηρεσιών, εξειδικευμένων και ανταγωνιστικών.

pinakida Reflexologikou.ai

 

 

 

 

 

 

 

 

Η πρόταση παρουσιάστηκε από τους

Ντόβρος Εμμανουήλ-Ιωάννης, Ρεφλεξολόγος Γυμναστής MSc, Εμψυχωτής ομάδων, Ντόβρος Βασίλης, Αρχιτέκτων Μηχανικός MSc, Γεωργιάδου Ιωάννα, Ψυχολόγος, MSc Κοινωνικής-Κλινικής Ψυχολογίας στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Marketing & Branding Τόπου, IDEATOPOS 2012, Βόλος 30/3-1/2 2012

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Ταχυδρόμος Μαγνησίας, 2/4/2014 

Ελευθερία Θεσσαλίας, 2/4/2014